´

Fargo

Publicerad 2010-10-08 10:08:44 i Allmänt

Sitter på engelskan och glor på den här galma filmen.

Fargo är en amerikansk långfilm från 1996. Filmen är regisserad av Joel Coen. I huvudrollen ser vi William H. Macy som Jerry Lundegaard, en bilförsäljare som behöver pengar. Steve Buscemi och Peter Stormare spelar rollerna som Carl Showalter, och Gaear Grimsrud, småförbrytarna som Lundegaard hyrt för att kidnappa sin egen fru. Frances McDormand spelar polischefen Marge Gunderson som ska utreda fallet. Filmen vann två Oscars, en för Bästa kvinnliga huvudroll, Frances McDormand och Bästa manus, Joel Coen och Ethan Coen.

Kommentarer

Postat av: Sandra - I Min Rosa Bubbla

Publicerad 2010-10-08 10:36:52

Kikar in.. Vad ska du göra i helgen då? :)

Postat av: luffi

Publicerad 2010-10-08 10:49:56

Goo morron!!



Vill du vara med i dagens blogg?



Allt bra med dig denna fredag!? Kram

Postat av: W A Z U P /♥ Shawty

Publicerad 2010-10-08 17:27:40

Aldrig sett, låter lite rörig :O var den värd att se?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emeilia

Emeilia heter jag och är en sprallig, livlig tjej som bor en bit utanför Växjö. Jag går andra året på IT-Media programmet på JohnBauer gymnasiet. I min blogg får ni läsa om det mesta. Mest om min vardag och om mitt liv. Jag försöker lägga in både bilder och roliga inlägg så ofta jag kan. Om ni har några förslag eller vill fråga mig någonting så bara gör det, jag är öppen för förslag och svarar på alla frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela