´

wrong

Publicerad 2011-04-21 22:00:03 i Allmänt

Emmy, det är DITT fel att jag började diskutera med Nelly om hur man säger fräknar i singular!
Har diskuterat det ett flertal gånger men aldrig kommit fram till vad det egentligen har hetat. Men nu tack vare google fick jag reda på att det faktiskt heter en fräken många fräknar. Men hur FULT låter inte fräken? Asså det låter som fröken och när man uttalar det så låter det som att man kräks. Usch det är nog ett av de fulaste orden jag vet haha.. 

Nu ska jag sova, godnatt!

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2011-04-21 23:17:47

sv: jaaa fast lite större än den andra :DDD



ofta det inte heter en fräkne btw... ?

Postat av: eeeeeemmy

Publicerad 2011-04-22 14:05:11

hihi buse

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emeilia

Emeilia heter jag och är en sprallig, livlig tjej som bor en bit utanför Växjö. Jag går andra året på IT-Media programmet på JohnBauer gymnasiet. I min blogg får ni läsa om det mesta. Mest om min vardag och om mitt liv. Jag försöker lägga in både bilder och roliga inlägg så ofta jag kan. Om ni har några förslag eller vill fråga mig någonting så bara gör det, jag är öppen för förslag och svarar på alla frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela