´

För mig är namnet Emilia felstavat

Publicerad 2011-02-09 12:13:52 i Emeilia säger sitt

Satt och lyssnade på musik, så kom låten "Big Big World" Med sångerskan Emilia och jag insåg att den texten är rätt fin trots allt. Men jag kom även på att när jag skulle skriva hennes namn, så blev det fel jag skrev "Emeilia" min alldeles egna knasiga stavning, mamma och pappa säger att dom ångrar att dom stavade mitt namn med ett extra E, men jag är glad att dom gjorde det för jag är unik med den stavningen.
Det jag vill komma fram till är att jag anser (med tanke på att jag är van vid min stavning och nästan aldrig har skrivit emilia) att stavningen Emilia är felstavat! Det låter sjukt, men det är ju som typ.. 
Rebecca & Rebecka
Emmeli & Emelie

Emmy & Emmie
Nelly & Nellie
De som är understrukna är rätt för mig alla fall..
alltså, ja ni fattar!

Kommentarer

Postat av: NELLY

Publicerad 2011-02-09 13:00:29

jag är grymt van vid att skriva emeilia nu iaf...

Postat av: J

Publicerad 2011-06-18 19:48:44

Fast Rebecka är vanligare på svenska, Rebecca på engelska.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emeilia

Emeilia heter jag och är en sprallig, livlig tjej som bor en bit utanför Växjö. Jag går andra året på IT-Media programmet på JohnBauer gymnasiet. I min blogg får ni läsa om det mesta. Mest om min vardag och om mitt liv. Jag försöker lägga in både bilder och roliga inlägg så ofta jag kan. Om ni har några förslag eller vill fråga mig någonting så bara gör det, jag är öppen för förslag och svarar på alla frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela