´

kalmar bloggning

Publicerad 2011-06-16 20:56:59 i Allmänt

Vilken jävla resa det var hit idag då. Normalt sätt brukar det ta en timme från braås till kalmar men inte idag.
Efter att vi hade varit i växjö och hämtat ut mitt pass så tog vi vägen igenom hovmantorp/lessebo hållet. Och när vi kommer till Lessebo måste vi byta håll och ta vägen igenom kosta för att pappersbrukningen hade släppt ut gftiga ämnen osv.. Det tog oss en halvtimme extra. När vi väl började närma oss Emmaboda trakterna så hamnar vi bakom en enorm bilkö som vi sedan märker är en trafikolycka. Vi blir ståendes där i lite mer än 40 minuter tror jag. Under tiden som vi stod där skulle ambulansen komma förbi och alla bilarna var tvungna att nästan köra av vägen samt lastbilar med släp försökte fickparkera på sjukt trånga utrymmen. Det är dom förbannade mitträckernas fel! Hade kameran med mig i alla fall, knäppte ett par bilder som jag säkert skulle kunna få lite pengar för om jag lämnade in dem.. 

Nu sitter jag och bara väntar på att Emmy ska komma hem från avslutningsmiddagen. Jag har varit här i tre timmar snart, så det är dags för henne att komma hem tycker jag. Jag börjar bli riktigt trött också så borde kanske sova.
Victor och jag vaknade första gången vid fyra idag på morgonen? Bara för att det var så ljust i rummet säkert men sånt är livet ibland! Ska försöka hitta någonting att sysselsätta mig med ett tag. Kanske somnar vem vet.

Kommentarer

Postat av: NELLY

Publicerad 2011-06-16 23:04:01

jag blir rädd när det inte är mitträcken och fartgränsen är på 90 typ :( farligt ju

Postat av: k a t t i s -v-

Publicerad 2011-06-21 10:13:54

Hej !! :)

haha oj vad jobbigt att behöva sitta extra länge i bilen :( ogilla när det tar längre tid än man räknat med :/

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emeilia

Emeilia heter jag och är en sprallig, livlig tjej som bor en bit utanför Växjö. Jag går andra året på IT-Media programmet på JohnBauer gymnasiet. I min blogg får ni läsa om det mesta. Mest om min vardag och om mitt liv. Jag försöker lägga in både bilder och roliga inlägg så ofta jag kan. Om ni har några förslag eller vill fråga mig någonting så bara gör det, jag är öppen för förslag och svarar på alla frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela