´

Historien om...

Publicerad 2012-11-23 06:28:49 i Allmänt

Inte alls jätte trött. Ögonen går bara i kors. Mackan ligger lätt i min hand och tror även att den är trött vilket leder mig till en saga vi läste på förskolan igår.

Den handlar om en varg som har ätit grönsakssoppa flera veckor. Han säger att han blir sugen på lammgryta och gissa vad? Helt plötsligt knackar det på dörren och där står ett litet får.
Fåret frågar om det går komma in för att hon fryser och givetvis får den det. Men efter många om och men så inser vargen att han inte kan äta ett får som är fruset, hungrigt, eller har hicka så vargen försöker lösa problemen på alla sätt genom att värma henne, mata henne och bota hickan. Han lyckas med allt men får även fåret att somna, sen vaknar fåret och kysser vargen på kinden och då får vargen känslor för henne som sitt eget barn och det slutar med att fåret och vargen ätet grönsakssoppa ihop.

Meningen med den här historien just nu är nog att jag inte orkar äta.
Ha en bra fredag

Kommentarer

Postat av: nellsan

Publicerad 2012-11-23 08:22:37

hahahahaha

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emeilia

Emeilia heter jag och är en sprallig, livlig tjej som bor en bit utanför Växjö. Jag går andra året på IT-Media programmet på JohnBauer gymnasiet. I min blogg får ni läsa om det mesta. Mest om min vardag och om mitt liv. Jag försöker lägga in både bilder och roliga inlägg så ofta jag kan. Om ni har några förslag eller vill fråga mig någonting så bara gör det, jag är öppen för förslag och svarar på alla frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela