´

unicorn, capricorn and rhino. Same shit different animals

Publicerad 2011-07-26 23:39:45 i Allmänt

Spelade lite Yatzy med mamma och pappa innan. Så frågade jag pappa vilken värld han lever i. Så fick jag mitt lilla ryck och sa "You live in a world with unicorns and rainbows!" mamma: "Pretty bird" ah det har ingenting med det här att göra. I alla fall så började jag fundera på vart namnet "Unicorn" eller "Enhörning" kommer ifrån.. Så tänkte jag på noshörningen, ah det heter ju capricorn tänkte ju jag. Noshörningen har ju ett horn eller två mitt i fejan och det slutar på corn liksom.. Majs? Nä men allvarligt. Sen blev både mamma, pappa och jag misstänksamma på om det verkligen heter carpicorn, jag var nästan helt säker på att det hette det. Men så sökte jag på google och fick upp stenbocken.. Juste tänkte vi, pappa är ju stenbock (stjärntecknet)
Pappa: Ja, det var ju därför jag kände igen det.. Ah smart pappa.
Sen började vi fundera på vad noshörning hette, det kom vi egentligen inte på. Pappa sa något jätte konstigt, tror inte det stämde. Det heter ju egentligen inte rhino heller utan rhinoceros.
Ah ni ser ju vilka tankar man kan få ibland.
Kanske skulle hetat rhinocorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emeilia

Emeilia heter jag och är en sprallig, livlig tjej som bor en bit utanför Växjö. Jag går andra året på IT-Media programmet på JohnBauer gymnasiet. I min blogg får ni läsa om det mesta. Mest om min vardag och om mitt liv. Jag försöker lägga in både bilder och roliga inlägg så ofta jag kan. Om ni har några förslag eller vill fråga mig någonting så bara gör det, jag är öppen för förslag och svarar på alla frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela