´

Gillstrands

Publicerad 2011-10-18 20:22:45 i Allmänt

Vet inte om jag berättade att mammas jobbarkompis mailade mig och bad mig fixa en logga till deras dansband Gillstrands. 
Han skickade en bild till mig som var svartvit som han ville ha med röda konturer och frågade om jag kunde fixa det samt fixa teckensnittet på texten. Sagt och gjort, jag tog tag i det och såhär blev det. 
Såhär såg den ut från början

Jag gjorde allting i illustrator, teckensnittet fanns inte inlangt så jag fick rita dit bokstäverna (har lagt ner lite arbete på det)
Nu ser allting ut såhär. 

Bilden skulle användas till ett tryck till väskor. Jag fick hem ett exemplar av väskan idag, samt en LPskiva med deras låtar. As fett. 

En av deras låtar,> http://www.youtube.com/watch?v=_YpObUzKgwY < den är rätt svängig hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emeilia

Emeilia heter jag och är en sprallig, livlig tjej som bor en bit utanför Växjö. Jag går andra året på IT-Media programmet på JohnBauer gymnasiet. I min blogg får ni läsa om det mesta. Mest om min vardag och om mitt liv. Jag försöker lägga in både bilder och roliga inlägg så ofta jag kan. Om ni har några förslag eller vill fråga mig någonting så bara gör det, jag är öppen för förslag och svarar på alla frågor.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela